PR Akademie 2020 – kurz PR pro neziskovky a veřejný sektor

Kurz komunikačních dovedností a Public Relations pro neziskový a veřejný sektor.

Nejbližší termín: 19. a 20. října, 5. a 6. listopadu, 19. a 20. listopadu

  • manažeři, specialisté na komunikaci a PR
  • fundraiseři, koordinátoři dobrovolníků
  • neziskovky, veřejný sektor
  • charity, sociální služby
  • vzdělávání, školy, kulturní organizace, komunitní spolky

Co se naučíte?

  • jak pracovat s médii a novináři, jak vybrat důležité sdělení, jak zaujmout své publikum
  • jak tvořit obsah na sociální sítě, jak zaangažovat své podporovatele, jak vyhodnotit, co funguje,
  • jak pracovat s grafikou, ať už jako zadavatel nebo poučený tvůrce, 
  • jak má vypadat dobrá fotografie, jak má znít zadání pro fotografa a jak si poradit s tím, co mám sám k dispozici, 
  • jak se píše dobrý text a jaké chyby naopak text odsuzují k nezájmu, 
  • jak dobrou komunikací podpořit fundraising organizace a akvizici dobrovolníků. 
  • jak se z toho všeho nezbláznit, čili jak stanovovat priority a jít za nimi, i když nám operativa přerůstá přes hlavu. 

Jak to bude vypadat?

5. ročník PR Akademie pro neziskovky. Podíváme se na cíle vaší organizace a jejich komunikační podporu. 

Podíváme se, jaké sociální sítě má smysl používat, jak s nimi efektivně pracovat, kdy je dobré používat placenou podporu. Zaměříme pozornost na klasické PR nástroje jako je tisková zpráva, tisková konference a dlouhodobá práce s novinářskými kontakty. Budeme se učit, jak pomoci šířit dárcovskou výzvu a jak nachystat písemný materiál pro fundraising. Budeme se bavit také o dobrovolnících. Jak je dobře do organizace pozvat a jak s nimi mluvit, aby se s vámi cítili dobře a vydrželi vám déle než jednu sezónu. A zkusíme se na celou komunikaci organizace podívat též z nadhledu. Naučíme se určovat priority a jít konzistentně za nimi. 

Na této cestě vás budou provázet milí lektoři s řadou let zkušeností z PR agentur, ale především z neziskovek a veřejných organizací (knihoven, škol, úřadů). 


Hlavní výhody kurzu

Zkušení lektoři

Naši lektoři jsou praktici, kteří dobře znají svůj obor – protože ho stále dělají. Ať už jsou novináři, píáristé, popularizátoři nebo odborníci na sociální média.

Praktický nácvik

Většinu času trávíme experimentováním na vlastních příkladech, datech nebo sociálních profilech.

Výměna zkušeností

Na kurzu se sejdete s lidmi ze stejného prostředí a jinými zkušenostmi. Získáte kontakty na kolegy a mnoho příležitostí o svých zkušenostech mluvit.


Program

Celkem 6 dní kurzu (cca 36 hodin) od 9.30 do 16 hodin.

19. a 20. října (po a út), 5. a 6. listopadu (čt a pá), 19. a 20. listopadu (čt a pá).

  1. Úvod kurzu / vhled do potřeb fundraisingu
    1. seznámení s kurzem a dalšími účastníky,
    2. co je PR, komunikace, MR a jaký vztah to má k cílům organizace,
    3. fundraising – jak pracuje fundraiser, kdy a jak má smysl koordinovat PR a fundraising organizace, příklady dobré praxe.
    4. úvod do PR nástrojů.
  2. Public Relations jako obor
    1. tiskové zprávy, tiskové konference a další PR nástroje,
    2. jak dělat PR systematicky vč. práce s novinářskými kontakty,
    3. telefonát do novin, trénink,
    4. jak na kvalitní text, trénink.
  3. Sociální sítě 1.
    1. sociální sítě v praxi organizace, 
    2. tvorba obsahu, obsahová strategie, plánování,
    3. příspěvky, typy příspěvků – text, fotka, video, stream, ostatní,
    4. příprava obsahu prakticky, trénink
  4. Sociální sítě 2.
    1. social care, jak na hatery, krizová komunikace,
    2. kdy a jak podpořit příspěvky reklamou, kdy používat reklamu,
    3. rozpočtování a efektivita reklamy,
    4. příklady dobré praxe a kde brát inspiraci.
  5. Fotografie a grafika. Jejich kvality pro vnější komunikaci
    1. rozdíl mezi fotkou a grafikou,
    2. kdy je fotka/grafika potřeba – soc. sítě, web, tiskové materiály,
    3. příprava dobrých zadání – fotograf, fotobanka, grafik; co vlastně hledám,
    4. jak se pozná vyhovující fotka / grafika.
  6. Komunikační dovednosti PR profesionála / strategie komunikace
    1. prezentace organizace v kostce, trénink
    2. plánování komunikace, organizace práce, koordinace s kolegy,
    3. příklady dobré praxe
    4. závěr kurzu.

Den uvedení konkrétního tématu se může měnit z organizačních či technických důvodů. 

Cena

  • early birds – 9 900 Kč (do 10. září)
  • standardní cena – 11 100 Kč

Z organizačních důvodů nejsme schopni vracet zaplacené příspěvky na Akademii ani jejich poměrnou část. V případě, že se nemůžete zúčastnit jednoho nebo více dní Akademie, můžete za sebe poslat náhradnici nebo náhradníka.


Říkají o PR Akademii

Absolvováním kurzu jsem si doplnila informace v oblasti, získala mnoho tipů a kontaktů a hlavně si uvědomila, že kolegové řeší stejné problémy.

Ivana StuchlováTandem

Mocně na mě při mediatréninku zapůsobila Štěpánka svou strhující osobností. Byl to můj první výstup takhle před někým, od malička zápasím s trémou a strachem. Díky ní jsem si toho hodně uvědomila, jsem pozornější vůči mluvenému projevu a snažím se, abychom jako organizace byli srozumitelnější. Zpětná vazba od lektorů i ostatních účastníků je úplně skvělá příležitost zjistit, jak nás ostatní vidí.

Alena HellerováDiakonie Valašské Meziříčí

Pro mě byla velmi důležitá poučka, „nikoho nezajímáte“. Uvědomit si to a začít od toho jako od zásadního východiska.

Helena PokornáCentrum pro rodinu, Vysočina


Vaši lektoři

Štěpánka Duchková

Štěpánka Duchková

novinářka, moderátorka, lektorka

Marek Janáč

Marek Janáč

novinář, editor, filmař

Kristýna Szkanderová

Kristýna Szkanderová

spoluzakladatelka agentury, expertka na krizovou komunikaci na sociálních sítích


PR Akademie pro neziskovky a veřejný sektor

  • Co získáte: znalosti, dovednosti, kontakty, inspiraci a chuť něco změnit
  • Kdy:  6 dní v časech 9.30–16. 19. a 20. října, 5. a 6. listopadu, 19. a 20. listopadu
  • Místo konání: Praha 1
  • Počet účastníků: maximálně 25
  • Cena: 11 100 Kč (early birds 9 900 Kč)

Nenašli jste, co jste hledali? Napište nám.