FBpx

Jak bude vypadat PR Akademie 2020?

„Od roku 2000 jsem pracovala v PR neziskovek nebo příspěvkovek. Chtěla jsem se rychle učit, četla spousty knih a zkoušela všemožné kurzy. Ale všechno bylo zaměřené na lidi z byznysu. Takže práce s jinými rozpočty i jiné cíle PR. Toužila jsem po společenství lidí, kteří dělají komunikaci v podobných podmínkách jako já. A tehdy vznikla myšlenka vytvořit PR Akademii pro neziskovky,“ vypráví Věra Ondřichová. Od roku 2016 proběhlo už 9 PR Akademií – 4 pro neziskovky, 3 pro knihovny a 2 zaměřené na popularizaci vědy a výzkumu. Jak bude vypadat ta letošní podzimní?

PR Akademie. Pátý ročník nebo desáté pokračování? Stejná nebo jiná než předchozí? 

Formát je stejný, 6 výukových dní, kolem 35 hodin vzdělávání. Klademe důraz na to, aby to byl ucelený balíček, ve kterém dostanete to důležité z celého oboru. Nejen praktické rady, jak psát texty a jak telefonovat novinářům, ale také jak pracovat se sociálními sítěmi a to, dle mého, nejdůležitější. Jak se z toho všeho nezbláznit, čili jak stanovovat priority, jak uvažovat o cílových skupinách, které činnosti pojmout jako opakující se proces, jak vést malý tým a nebo zapojit do práce kolegy z jiných oddělení organizace. 

Jakým tématům se tedy budete věnovat? 

Hodně klasickým Media Relations, tedy jak svou organizaci, svůj text, své fotky dostat do novin. A to ne jednorázově, ale jak k tomu přistoupit systematicky. Jak získávat první kontakty, kdy je dobré kontaktovat konkrétního novináře a kdy mohu udělat tiskovou akci (tzv. tiskovou konferenci), jak takovou akci pojmout, aby mi na ni přišli lidé s kamerami a mikrofony a jak k nim v tu chvíli dostat to důležité. Další velké téma je tvorba obsahu, vůbec kde obsah brát a jak má vypadat, abychom díky němu naplňovali své cíle. Dotkneme se samotné tvorby textů, a to proto, že na textu se nejlépe pozná, jestli člověk ví, co vlastně chce a potřebuje druhým sdělit. Dva výukové dny věnujeme sociálním sítím. Kratší část programu věnujeme tomu, co si od PR oddělení slibuje a potřebuje fundraising a jak by mohlo oddělení fundraisingu a PR dobře spolupracovat. Závěr kurzu tvoří moje oblíbená strategická témata. Vize a cíle organizace, strategie komunikace, nastavení procesů, pravidelnost, konzistence a vyhodnocování komunikace. 

Vyvíjí se PR Akademie v čase? 

Pořád se snažíme o komplexní pohled na komunikaci organizace. Postupně klademe větší a větší důraz na sociální sítě a multimédia, jeden ročník jsme dokonce zaměřili na tvorbu videí a vůbec vizuálního obsahu. Dělali jsme třeba focení flatlayů a produktových fotek. Věnovali jsme se do větší hloubky také reklamě na FB a I. Některé ročníky šly víc po komunikačních dovednostech – hodně jsme si natáčeli své projevy na kameru a ladili, co a jak říct, jak u toho vypadat a v které části těla se přitom nedrbat. Stejně však řešíme na všech PR Akademiích nejvíc to samé – jsme schopni jednoduše a atraktivně říct, co děláme? Jsme schopni napsat, vyslovit Call to Action, požádat o to, co potřebujeme? Umíme vést komunikaci odněkud někam dlouhodobě? Opouštíme nahodilost, jsme cílevědomí a sebevědomí? 

Jací účastníci k vám nejčastěji jezdí? 

PR manažeři z malých, středních i velkých neziskovek. Obvykle jednotlivci, někdy i malé týmy. Jezdí lidé z charit, ochrany přírody, uměleckých spolků, vzdělávacích institucí, mateřských center, školek, nadačních fondů. Hodně účastníků předchozích let bylo z vysokých škol, proto jsme pro ně letos v lednu, únoru dělali speciální PR Akademii zaměřenou na popularizaci vědy. Z veřejné sféry k nám zavítali již lidé z muzeí, správy městských zařízení, rozhlasu a podobně. Samostatné vydání PR Akademie pak mají veřejné knihovny. Knihovnická PR Akademie už má taky svou historii – letos se koná počtvrté a zcela v on-line prostředí. 

Můžeš nám zopakovat, kdy a kde se PR Akademie pro neziskovky letos koná? 

Začínáme 19. října, končíme 20. listopadu, celkem 6 dnů školení v Praze na Senovážném náměstí. PR Akademie se konají v dvojdnech. Večer obvykle vyrážíme do útulných hospůdek, kde se toho o komunikaci probere ještě dvakrát víc než přes den. Vznikly tam již mnohé skvělé nápady a společné projekty. Přihlaste se, určitě to bude i letos stát za to!