PR Akademie 2022 – kurz PR pro nezisk a veřejný sektor

Kurz komunikačních dovedností a Public Relations. 6. ročník. Tentokrát naživo :). Začínáme 8. září.

Získala jsem nejen znalosti a dovednosti, ale i velkou motivaci!(Míša)

Pro koho PR Akademie připravujeme? A kdo jsou nejčastější účastníci?

  • manažeři, specialisté na komunikaci a PR
  • fundraiseři, koordinátoři dobrovolníků
  • nevládky, veřejný sektor
  • charity, sociální služby
  • vzdělávání, školy, kulturní organizace, komunitní spolky

Co se dozvíte a naučíte?

  • že na svou práci nejste sami, že máte kolem sebe komunitu lidí, kteří dělají stejné věci v jiné organizaci, že se máte s kým poradit a koho požádat o pomoc, 👈
  • Jak uvažovat strategicky o komunikaci? Co to vlastně to „strategicky“ je a co to znamená v praxi? Jak se to dělá?
  • Co jsou faktory úspěšné komunikace právě u vaší organizace? 
  • Které konkurence se bát, od které se učit a se kterou spolupracovat? 
  • Jaká je opravdu současná situace vaší komunikace – jak to poznat, jak to popsat, co z toho vyvodit
  • Jak rozhodnout, které komunikační kanály má smysl živit a které jen ubírají vzácné síly?
  • Jak mít na své straně kolegy z organizace a management? Jak zapojit kolegy a dobrovolníky do PR práce?
  • Které dovednosti vám chybí, abyste se posouvali vpřed? Kde, jak si je doplnit nebo zajistit zvenčí?
  • jak se z toho všeho nezbláznit, čili jak stanovovat priority a jít za nimi, i když nám operativa přerůstá přes hlavu. Jaké nástroje využít, jak si práci zorganizovat a jak nepropadat panice, když se někdy nedaří.

Jak to bude vypadat?

6. ročník PR Akademie pro neziskovky. Podíváme se na cíle vaší organizace a jejich komunikační podporu. 

  • 3× dvojden (9.30–16) v těchto termínech:
    • 8. a 9. září,
    • 20. a 21. září,
    • 5. a 6. října.

Podíváme se, jaké sociální sítě má smysl používat, jak s nimi efektivně pracovat, kdy je dobré používat placenou podporu. Zaměříme pozornost na klasické PR nástroje jako je tisková zpráva, tisková konference a dlouhodobá práce s novinářskými kontakty. Budeme se učit, jak pomoci šířit dárcovskou výzvu a jak nachystat písemný materiál pro fundraising. A zkusíme se na celou komunikaci organizace podívat též z nadhledu. Naučíme se určovat priority a jít konzistentně za nimi. 

Na této cestě vás budou provázet milí lektoři s řadou let zkušeností z PR pozic a agentur, ale především z neziskovek a veřejných organizací (knihoven, škol, úřadů). 

Chcete-li vědět ještě víc, přečtěte si rozhovor s šéfkou PR Akademie na našem blogu.


Hlavní výhody kurzu

Zkušení lektoři

Naši lektoři jsou praktici, kteří dobře znají svůj obor – protože ho stále dělají. Ať už jsou novináři, píáristé, popularizátoři nebo odborníci na sociální média.

Praktický nácvik

Většinu času trávíme experimentováním na vlastních příkladech, datech nebo sociálních profilech.

Výměna zkušeností

Na kurzu se sejdete s lidmi ze stejného prostředí a jinými zkušenostmi. Získáte kontakty na kolegy a mnoho příležitostí o svých zkušenostech mluvit.


Program /vzhledem k posunu kurzu ještě ladíme, co bude který den, dojde tedy k změnám dle možností lektorů/.

  • 8. září. Úvod do kurzu: naloďujeme se. Úvod do PR, cíle organizace, strategie komunikace. Markéta Kaclová: nezisková témata v médiích. Jak vyhodnotit úspěšnost kampaně. Mastermind, úvod do skupinové práce.
  • 9. září. Skvělé texty, dílna. Jakub Lucký: jak mluvit na mikrofon a na kameru; to podstatné hned napoprvé. Mastermind 1.
  • 20. září. FB, I, další sítě: strategický obsah a plánování, formáty, trendy a novinky na sociálních sítích.
  • 21. září. FB, I, další sítě: jak na Social Care. Krizová komunikace v prostředí neziskových organizací. Nespokojení klienti? Trollové? Hejtři? Mastermind 2.
  • 5. října. Jan Schönbauer: PR v Czechitas z 0 na 100. Co s námi dělá změna podmínek fungování: práce na dálku / omezený-žádný osobní kontakt s uživateli, fanoušky a dárci. Panelová diskuse s hosty. Petr Bechyně: web jako vlastní médium organizace a jak ho používat co nejlépe.
  • 6. října. Media Relations: umisťování témat, email a telefonát, obsah, který zaujme. PR podpora fundraisingu. Mastermind 3. Česká společnost 2022: v jakém prostředí to vlastně pracujeme? Host: Zdeněk Mihalco, ředitel Nadace Via. Vyslání na cestu.

Cena

  • Early Birds 8 900 + DPH (10 769 Kč) (do 10. března)
  • Standardní cena 11 000 + DPH (13 310 Kč)

Z organizačních důvodů nejsme schopni vracet zaplacené příspěvky na Akademii ani jejich poměrnou část. V případě, že se nemůžete zúčastnit jednoho nebo více dní Akademie, můžete za sebe poslat náhradnici nebo náhradníka.


Říkají o PR Akademii

Dobře investovaný čas! Lektoři pracují prakticky s příběhy a otázkami nás, účastníků. Ocenila jsem aktuálnost a trendy v oboru. Našla jsem tu super parťáky pro budoucí spolupráci.

Tereza ValkounováAsociace lesních MŠ

Lektoři jsou neskutečně kvalitní odborníci. Účastníci s organizátory tvoří skvělou skupinu pro sdílení.

Získala jsem nejen znalosti a dovednosti, ale i velkou motivaci!

Míša JeřábkováIreas

Organizátoři mají jasný cíl a jdou za ním. Jako účastník si odnáším nejen nové perspektivy, ale spoustu zajímavých kontaktů a nápady na projekty, které by mohly pomoci i dalším neziskovkám.

Jan TesařKlub Pathfinder


Vaši lektoři

Barbora Tichavová

Místostarostka spolku Junák – český skaut. Dlouholetá vzdělavatelka dospělých (Egredior, Adventura Teambuilding, Scio, EduIn), manažerka vzdělávání dospělých v Junáku (2010–2018), manažerka programu v Junáku.

Martin Krška

Vystudoval Public Relations a sociální a masovou komunikaci, kterým se věnuje i profesně v Národní technické knihovně. Ve volném čase rozvíjí crowdfundingový nadační projekt pro hendikepované děti. Vede děti k radosti ze sportu a pohybu v dětské sportovní akademii.

Věra Ondřichová

Vystudovala žurnalistiku a mezinárodní vztahy. Pracuje v oboru Pubic Relations. Pomáhala se strategií komunikace MŠMTFyzikálnímu ústavuMumrajiSdružení knihoven ČR, Pedagogické fakultě JČU a dalším organizacím.


PR Akademie pro neziskovky a veřejný sektor

  • Co získáte: čas pro sebe a restart své práce, nápady a parťáky pro jejich uskutečňování, radost z práce, komunitu kolegů, dovednosti a znalosti.
  • Kdy:  6 dní v časech 9.30–16.
  • Místo konání: Praha 1.
  • Cena: Early Birds 8 900 + DPH (10 769 Kč) (do 31. července). Standardní cena 11 000 + DPH (13 310 Kč)

Nenašli jste, co jste hledali? Napište nám.