FBpx

RoboAkademie – jednodenní kurz výukové robotiky

Seznámení s robotickými hračkami a stavebnicemi jako interaktivní pomůckou pro rozvoj informatického myšlení.

Děti vás budou milovat! Přineste studentům do výuky nebo kroužku robotické hračky a nechte je objevovat svět informatiky na vlastní kůži. Potřebujete si to nejprve sami trochu osahat? Potřebujete poradit, jak do toho? Přijeďte na Roboakademii. Kurz robotických stavebnic a hraček pro všechny

  • učitele a ředitele ZŠ, MŠ,
  • lektory DDM, vedoucí zájmových kroužků,
  • knihovníky,
  • zaujaté rodiče a nadšence.

Prakticky a na vlastní kůži.

Ozkoušíte si mnoho různých robotických platforem na jednom místě a můžete srovnávat.

Pod vedením zkušených lektorů rychle zjistíte, které stavebnice a hračky jsou pro vás vhodné.

RoboAkademie v kostce

  • přednáška / dílna / výměna zkušeností
  • 8 hodin po 45 minutách
  • aktuálně není vypsán žádný termín, děláme webináře Ozobot ve výuce a RoboAkademii v celovíkendové verzi
  • cena 2 350 Kč (akreditováno jako DVPP pod názvem Roboakademie pro pedagogy volného času, učitele 1.stupně, učitelé 2. stupně ZŠ, učitele MŠ.)

Co se naučíte

  • co je blokové programování, jak vypadá v různých aplikacích, jak funguje a proč se nejčastěji používá pro programování robotických stavebnic a hraček,
  • kdo je Ozobot, proč je považován za nejdostupnější robotickou hračku, a jak s ním pracovat ve školce, na 1. a na 2. stupni,
  • jaké jsou další hračky pro předškolní vzdělávání a 1. stupeň (Bee-Bot, Blue-Bot, Code-a-Pillar, Sphero, Cubetto, Dash & Dot…),
  • jak využít hračky pro nejmenší se staršími žáky,
  • jaké stavebnice jsou určeny pro druhý a třetí stupeň (micro:bit, Lego WeDo, Arduino, Lego Mindstorms, OttoDIY, mBot),
  • jakým způsobem zařazovat roboty do výuky informatiky, ale i jiných přemětů (čeština, matika, dějepis 😀),
  • jaké jsou další šikovné pomůcky pro výuku informatiky (Scottie Go!, Ricochet Robots, RoboRally, knížky atp.),
  • kde hledat další zdroje informací pro platformu, kterou již používáte nebo chcete používat (knihy, webové zdroje, on-line fóra, zkušení lektoři v ČR či zahraničí, vzdělávací akce, soutěže),
  • nebát se toho, hrát si s možnostmi hraček a stavebnic, užít si proces hledání nejlepších řešení,
  • umět navrhnout adekvátní úlohy pro své žáky.

Jak to bude vypadat?

Mezi 9. a 9.30 se začneme scházet, dáme si kávu nebo čaj a budeme si trochu povídat a seznamovat se. Začnete si prohlížet různé robotické platformy, brát je do rukou a zkoušet, co dovedou. V 9.30 dáme slovo lektorům. Představí nám různé robotické hračky a stavebnice a vysvětlí, k čemu jsou dobré. Seznámí nás s konceptem blokového programování a ukáží různé možnosti, kde si blokové programování vyzkoušet. A povíme si navzájem, co od kurzu kdo čeká a s čím by rád odjel.

Následně bude čas na to, aby si každý prošel ještě jednou možnosti různých platforem, vyzkoušel si je a vybral, které 2 nebo 3 jsou pro něj nejzajímavější. S těmi pak budete pracovat. Lektoři připraví každému na míru zadání, úlohu, kterou si vyzkouší. Vše podle potřeb účastníků, tedy přiměřeně věku žáků, se kterými pracujete.

Po obědě bude čas na vlastní projekty. Zkusíte si sami pro sebe a nebo vzájemně navrhnout úlohu k řešení a následně ji vyřešit. Budete-li chtít zůstat u jedné platformy, můžete. Budete-li raději řešit víc úloh na různých platformách, je to možné. Potom si uděláme prezentace projektů a vzájemně si dávat nápady.

Na závěr je připraven přehled dobrých tipů na další zdroje informací, úlohy, knihy, deskové hry a další pomůcky pro rozvoj informatického myšlení. V 16 hodin kurz končí.

V průběhu celého dne jsou vám k dispozici dva až tři lektoři, abyste s nimi mohli probrat, cokoli vás bude k výukové robotice nebo informatickému myšlení zajímat.

Pro koho je tento kurz

  • ředitelé ZŠ, MŠ, DDM,
  • učitelé MŠ, ZŠ – různých předmětů,
  • lektoři kroužků informatiky, technických a počítačových kroužků,
  • knihovníci,
  • další vzdělavatelé, 
  • nadšení rodiče.

Vzdělávací program byl akreditován MŠMT v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pod č. j. MSMT-40214/2020-3-957.

Co o kurzu říkají účastníci

RoboAkademie byla výborný a praktický kurz věnovaný robotům a jejich využití při výuce. Oceňuji především profesionalitu, se kterou byl kurz připraven i veden. Neocenitelné bylo i setkání s dalšími účastníky a výměna zkušeností. Rozhodně bych kurz doporučil všem zájemcům.

Jiří Valový, Studijní a vědecká knihovna v Hradci Králové

Pro mě to bylo přesně to, co jsem v tuto chvíli potřebovala. Utvořila jsem si celkovou vizi, jakým způsobem to dělat. Velmi se mi líbí, jací se tady sešli různorodí lidé. Doteď jsme byli zvyklí, že se na kurzech setkáváme jen s učiteli. Ale tady je pestrost a z toho jsem nadšená. Bavíme se o jedné věci, ale každý ji uchopí z jiné strany, a to je velmi obohacující.

— Ivana Preyová, ředitelka ZŠ v Krásné Lípě

Studovala jsem především robůtky určené pro školkový věk. Prohlédla jsem si je, vyzkoušela, doptala se na detaily. Odvážím si tipy na další práci s Bee-Boty. A také nápady na to, co do školky koupit nového. Jsem nadšená a nastartovaná. A rozhodnutá hledat další informace a nové způsoby, jak s robůtky pracovat.

— Veronika Rendlová, MŠ Štěnovice

Já jsem si tu našla přesně to, co jsem potřebovala a chtěla. A bavilo by mě to celý týden. Nejvíc mě nadchlo Lego WeDo, Arduino a desková hra Scottie Go! To všechno jsou ideální nástroje, jak lidem přiblížit svět programování, aniž by se museli posadit na hodinu k počítači. Líbí se mi, že to má fyzický rozměr, dá se to vzít do ruky.

— Jana Gajdácsová, Městská knihovna v Praze

RoboAkademie v médiích

Pozvánka na stránkách Svitavského deníku.

Hrátky s roboty očima účastníka Jirky Valového ve zpravodaji Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové.

Rozhovory s účastnicemi – paní knihovnicí, paní ředitelkou ZŠ a paní učitelkou MŠ na stránkách iMyšlení.

Reportáž účastnice Petry Kašparové na stránkách MAP Mnichovohradišťsko.

Roboakademie v shrnujícím článku Hanky Šandové o možnostech edukační robotiky v knihovnách.

Naši lektoři Hanka Šandová a David Ondřich v rozhovorech pro iMyšlení.

Vaši lektoři

Hanka Šandová

učitelka informatiky na GJK, vedoucí vzdělávacího centra _PŮDA

David Ondřich

SW konzultant, vedoucí kroužku programování na ZŠ