PR akademie: knihovny v digitálním světě

Ve spolupráci se Sdružením knihoven ČR připravujeme 5. ročník PR Akademie pro knihovny. Tentokrát s podtitulem „Knihovny v digitálním světě“. 6 témat, 8 webinářů, 3. listopadu – 10. prosince 2021. Přihlaste se.

Strategické plánování komunikace

3. 11. a 5. 11. (9.30–12) 
  • úvod do kurzu,
  • vize knihovny,
  • strategie, strategický plán,
  • plánování komunikace,
  • sdělení, cílové skupiny, kanály, harmonogram,
  • zdroje,
  • průběžná práce s plánem, změny v plánu,
  • příklady dobré praxe.

Sociální sítě – obsah systematicky

12. 11. (9.30–12) 
  • sociální sítě – aktuální informace o používanosti a obsahu,
  • systémy spolupráce s kolegy při přípravě obsahu,
  • řízení komunikace, plán komunikace, odpovědnosti,
  • nastartování brainstormingu a kreativity v týmu,
  • příprava textů a dalšího obsahu,
  • příklady dobré praxe.

Sociální sítě – jak na komunitu

Jak uspořádat on-line event
19. 11. (9.30–12)
  • budování komunity vs. Informace na sociálních sítích,
  • znalost cílového publika a navázání na cíle komunikace,
  • trénink práce s cíli v jednotlivých formátech,
  • social care, kultivace diskuse, práce s osočováním/nenávistnými příspěvky,
  • vyhodnocování dopadů práce na sociálních sítích.

Vlastní média: web

26. 11. (9.30–12)
  • web jako vlastní médium knihovny,
  • audit webu z pohledu cílů komunikace,
  • aktuálnost a živost webu v době sociálních médií, propojenost kanálů,
  • tvorba webového obsahu, textace,
  • příklady dobré praxe.

Vlastní média: newsletter

3. 12. (9.30–12)
  • newsletter jako super efektivní komunikační nástroj,
  • audit aktuálního stavu newsletteru v knihovně vzhledem k cílům komunikace,
  • psaní pro newsletter, Call to Action,
  • napojení na další média,
  • mikropřednáška hosta – zkušenosti s newslettery v kultuře.

Eventy a on-line eventy

Prezentační dovednosti
8. a 10. 12. (9.30–12)
  • pohled na akce jako komunikační nástroj, perspektiva cílů komunikace,
  • reflexe zkušeností účastníků s pořádáním eventů v on-line prostředí,
  • nástroje on-line eventů, podpora všesměrné komunikace on-line,
  • dramaturgie eventů v kontextu komunikační strategie knihovny,
  • propagace on-line eventů.

5. ročník PR Akademie pro knihovny

  • PR Akademie pro knihovny vznikla v roce 2016. Původně jako živý kurz rozvržený na 6 vzdělávacích dnů po 6 vyučovacích hodinách. Loni poprvé jsme se uskutečnili plně on-line (8 webinářů).
  • Ročník 2019 proběhl v Plzni s podtitulem #social a věnoval se tvorbě fotek, videa a sociálním sítím.
  • Od počátku se PR Akademií účastní knihovny akademické, vědecké, městské i obecní, dokonce i odborně zaměřené. Jezdí na ně PR specialisté, kteří mají celý úvazek vyčleněný na PR a komunikaci, ale také lidé z knihoven o jednom zaměstnanci, u nichž je komunikace jednou ze stovky témat, kterým se musí věnovat.
  • Kurzy děláme co nejpraktičtější. Když mluvíme o textech, tak rovnou i píšeme. Když hovoříme o fotkách, tak spolu fotíme a fotografie hodnotíme. Pro trénink práce na sociálních sítích máme založené cvičné účty na FB a Instagramu – podívejte se, jak pracovali vaši kolegové z minulých ročníků. 🙂

Proč se přihlásit na PR Akademii?

Nadhled

Kurz vám nabídne jinou perspetivu. Podíváte se na svou práci s odstupem a získáte podněty kolegů i zkušených lidí odjinud.

Praktický nácvik

Většinu času strávíme analýzou vaší práce a experimentováním s vašimi příklady, daty nebo texty. S vámi.

Ušito namíru

Celý kurz je pro knihovny, s knihovnami a o knihovnách. Nečekejte poučky platné jen v byznyse nebo doporučení závislá na velkých rozpočtech.


O našich kurzech říkají

Kurz byl celý velmi přínosný. Spoustu podnětů zařadím do každodenní práce. Ačkoli to bude zřejmě spíše proces než náhlá změna, věřím, že mé texty se zlepší. Skvělé bylo si problémy ukázat na příkladech z instituce, protože určitě spousta z nás hned získala motivaci a podklady pro jejich vylepšení.

Helena ŽáčkováKnihovna Akademie věd ČR

Moc děkuji za všechna setkání a přínosné rady, tipy, nápady. Zejména jsem uvítala zkušenosti z praxe, hodně mně pomohla sekce o focení, kde jsme rozebíraly fotky a nápady, jak, proč a co fotit! Také část o textu pro mě byla skvělá – tvorbu textu vnímám jako svou největší slabinu a tips & tricks se mi moc hodí! 

Lucie Štrosová, knihovna ČZU

Největší plus vidím v možnosti setkat se s lidmi, kteří se zabývají stejnou prací a řešit úkoly týkající se našich knihoven. To, že organizátorky reagují prostřednictvím FB na vypracování našich úkolů, je přístup, který v rámci seminářů knihovníků neznám. Jejich reakce nás nutí o problému přemýšlet, vidět ho z více stran a „nemlátit prázdnou slámu“. A to
hodnotím velmi kladně.

Petra Mašínová, Jihočeská vědecká knihovna


Lektoři

Ředitelkou PR Akademie je Věra Ondřichová, PR specialistka se zaměřením na veřejný sektor. V roce 2006 a 2007 vedoucí komunikačního oddělení Městské knihovny v Praze. PR Akademie řídí od roku 2016.

Šéflektorkou PR Akademie a vaší průvodkyní webináři bude Barbora Tichavová, profesně vzdělavatelka dospělých a místostarostka Junáka – českého skauta.

Kdo s námi lektoruje?

  • Naši lektoři nejsou povoláním „lektoři“, ale profesionálové v oborech, o kterých vám povídají: PR specialisté, social media manažeři, copywriteři, grafici, ale také PR manažeři a ředitelé knihoven.
Věra Ondřichová

Věra Ondřichová

PR specialistka, která se věnuje komunikaci veřejných organizací a neziskových projektů. Vede přípravy komunikačních strategií a konzultuje komunikační plány (např. Fyzikálního ústavu AV ČR, Strategie digitálního vzdělávání), řídila vnější vztahy Městské knihovny v Praze, Junáka, iMyšlení a dalších projektů.

Bára Tichavová

Profesně se věnuje vzdělávání dospělých. Lektoruje a vyvíjí kurzy pro Skaut, Scio a Komunikaci21. Je místostarostkou Junáka – českého skauta. Dlouholetá lektorka kurzů komunikace, zážitkové pedagogiky, vedení reflexí, zpětné vazby, metodiky.

Martina Dvořáčková

digiholka.cz, social media specialistka, která se věnuje obsahovému marketingu, budování komunity a influencer marketingu

Naši další lektoři a konzultanti


PR Akademie: knihovny v digitálním světě v kostce

  • 6 témat, 8 webinářů
  • 3. listopad – 10. prosinec 2021
  • u vás v kanceláři nebo doma, s šálkem dobré kávy v ruce 🙂
  • 4 100 Kč + DPH (4 961 Kč) / účastník – Early Bird cena do 10. 9. 2021
  • 5 500 Kč + DPH (6 655 Kč) / účastník – standardní cena po 10. 9. 2021
  • lektoři, hosté a vaši kolegové z knihoven z celé republiky
  • novinky z marketingu, tipy do každodenní komunikace knihovny, dobití baterek a parta prima lidí s podobným popisem práce

Knihovnice a knihovníky rádi vidíme také na našich našich robotických kurzech. 🙂 Podívejte se na webinář o Ozobotech nebo na živou víkendovou Roboakademii. Umíme s edukační robotikou přijet také k vám do knihovny a připravit odpoledne zajímavé pro děti i dospěláky. Jedno takové jsme dělali v červnu 2021 v Táboře – přečtěte si víc.

Nenašli jste, co jste hledali? Napište nám.