FBpx
Kristýna Szkanderová

Řekněte lidem polopatě, co od nich chcete

Kristýna Szkanderová je jako ryba ve vodě ve světě sociálních sítí. Spoluzaložila agenturu We are signature. Je expertkou na krizovovou komunikaci na sítích, pracuje hlavně s firemními klienty. Pomáhá se sítěmi ale i neziskovému sektoru. Podílela se na kampaních Nadace Leontinka nebo Nadačního fondu Křídlení. Svoje znalosti předá neziskovkám na webináři On-line komunikace a aktivizace dárců v době krize 29. dubna.  

Kristýno, ty určitě umíš porovnat, jak zacházejí se sociálními sítěmi neziskovky a jak firmy. Je v tom nějaký rozdíl? Jsou firmy napřed? 

Byznys stránky většinou umí lépe prodat příběh značky a mají lepší tah na branku. Důsledně pracují s call to action, tedy výzvou ke koupi, k registraci, kliknutí. Umí zákazníkům polopatě říct, co od nich chtějí. Často je to pouze tím, že mají marketingové oddělení, agenturu, zkrátka tým odborníků, kteří mají za úkol posouvat byznys dál. 

Je nějaká výhoda i na straně neziskovek? 

Organizace mají výhodu, že svůj příběh každodenně žijí. Nemusí jim ho vymýšlet marketér. Ale často jim chybí znalosti, čas nebo finance na to, aby sdílely příběh dál. A když už řeknou „A“, tedy co dělají, často zapomenou říct „B“. Že chtějí pomoct, podpořit, co potřebují, jak se mohu zapojit. 

Mnohé neziskovky jsou teď v těžké situaci. Některé očekávají výpadek příjmů z grantů či od obvyklých dárců. Jiné vyplácí poslední mzdy, na které ještě mají, a neví, co bude dál. Kdybys mohla dát jednu radu do téhle situace, která by to byla? 

Nebojte se říct si o pomoc! Znám spoustu neziskovek, kterým by i malá konzultace odborníka pomohla posunout se mílovými kroky vpřed. Organizace většinou nenajdou odvahu obrátit se na někoho  s prosbou o pomoc a je to škoda. Spousta agentur i odborníků nejen z marketingu nabízí v aktuální situaci konzultaci zdarma. Využijte toho! Za zeptání nic nedáte, ale možná mnoho dostanete. 

Kristýno, děkuju moc. Ředitele nebo komunikační manažery neziskovek chci moc pozvat na tvůj webinář On-line komunikace a aktivizace dárců v době krize, kde se do tématu ponoříme mnohem hlouběji. Seminář bude 29. 4. od 10 hodin a stojí 200 Kč. Prohlédněte si událost na FB nebo se rovnou přihlaste.

Věra Ondřichová, ředitelka PR Akademie pro neziskovky